שתל שבלול – איך הוא יכול לשפר את השמיעה ומה ההבדל בינו לבין מכשיר שמיעה רגיל

תוכן עניינים

עם השנים, ניתן לראות שיפור ניכר בכל מה שקשור לתחום של בדיקות ומכשירי שמיעה. זה נכון בהקשר למכשירים המיועדים לילדים וזה נכון בהקשר למכשירים למבוגרים. השיפור מאפשר לשמוע טוב יותר קולות, צלילים ורעשים, וכן להיעזר בצורה הרבה יותר מדויקת ונוחה במכשירים השונים.

אחת הדוגמאות לשיפור שחל בתחום הוא ניתוח שתל שבלול. מדובר על ניתוח שהפך להיות מאוד פופולארי עם השנים, הן בקרב כבדי שמיעה והן בקרב אנשים המתמודדים עם חירשות מולדת או נרכשת. מדובר על ניתוח ייחודי אשר מאפשר למנותחים ליהנות מאפשרות להשתמש במכשיר שמיעה מותקן באופן קבוע, מבלי שיש צורך להרכיב ולהסיר אותו בכל פעם מחדש.

חשוב לציין, לא כל אדם המתמודד עם לקות שמיעה וחירשות יכול לעבור ניתוח שתל שבלול. יש צורך לעבור תהליך של אבחון ובדיקות שונות בשביל לקבל אישור לעבור את הניתוח. לא כל אחד גם בהכרח מעוניין לעבור ניתוח כזה, מאחר והוא יכול להיות מאוד מורכב ולא כל אחד מסוגל ורוצה לעבור פרוצדורה כזו.

מה זה ניתוח שתל שבלול?

הרעיון של שתל שבלול, הוא התקנת תקן אלקטרוני המשמש כמכשיר שמיעה, קרוב לאזור האוזן, ומאפשר לאנשים לשמוע בצורה סדירה, קולות, צלילים ורעשים. במילים אחרות, השתל נועד להחליף את מכשיר השמיעה הרגיל אותו נהוג להרכיב על האוזן או בתוכה. השתל מותקן באופן כזה שאפשר שהוא יעביר את התדרים השונים אל עצב השמיעה, באמצעות מקלט שקולט את הקולות והרעשים מהסביבה ועוזר לעבד אותם לאותות חשמליים אשר עוברים כאמור אל העצב.

שתל שבלול באופן מסוים נועד לשמש כתחליף אל מול אברי האוזן הפגועה. אותם חלקים שאינם מאפשרים לקלוט את הקולות והצלילים מהסביבה, מקבלים בעזרת השתל "תיקון" המאפשר לאוזן לשמוע כעת בצורה סדירה את מה שהסביבה מייצרת.

השתל מאפשר למנותח לשמוע קולות, דיבורים, צלילים בצורה הרבה יותר ברורה וחדה. הוא יכול ליהנות ממוזיקה ולהבין טוב יותר מה בדיוק נאמר ומתרחש בסביבה. לא פעם ניתוח מסוג זה יכול לא רק לשפר איכות חיים אלא הרבה מעבר לכך.

מי יכול לעבור את הניתוח ובאילו תנאים?

עד היום, למעלה משלושים שנה בהם ניתוח נערך בישראל, הושתלו למעלה מ-2000 שתלי שבלול במנותחים שונים. ברוב המקרים מדובר על תינוקות שנולדו חירשים או איבדו את יכולת השמיעה שלהם מיד אחרי הלידה. כמו כן, ישנם לא מעט מבוגרים שעברו את הניתוח, לרוב כתוצאה ממקרים של חירשות מוחלטת.

במקרה של תינוקות, ההחלטה האם לבצע את הניתוח מתקבלת לאור המצב של התינוק והשאלה עד כמה זה יכול להשפיע על איכות חייו בעתיד. במקרה של מבוגרים, עולה גם שאלה עד כמה זה מסורבל ולא נוח עבורם להשתמש במכשירי שמיעה רגילים.

 

לפרסום כתבה, השאירו פרטים