מעלית בתוך הבית- עצלנות או הכרח המציאות

תוכן עניינים

בעבר הלא מאוד רחוק, מעלית ביתית נחשבת למוצר יוקרה הרלוונטי בעיקר לבתים של עשירים. אולם כיום, מדובר על מוצר שלא מעט אנשים בוחרים בו עבור בתים רבי מפלסים, דופלקסים, בתים צמודי קרקע ואפילו פנטהאוזים. חלק מהאנשים בוחרים מעלית ביתית לצורך הנוחות האישית שלהם, גם אם הם לא באמת צריכים אותה, אולם ישנם אנשים אשר עבורם מעלית ביתית היא כורח המציאות והם זקוקים לה לצורך התנהלות יומיומית של אחד מדיירי הבית או כחלק מהמחשבה שלהם על העתיד. אם אתם תוהים מתי יש צורך לבחור במעלית ביתית והאם היא באמת כורח המציאות או מותרות,  כדאי שתקראו את המאמר הבא.

 

מתי כדאי להתקין מעלית בבית?

אין ספק כי מעלית ביתית מהווה אלמנט אשר משדרג באופן מהותי את הנגישות חיי היום יום ובמיוחד לאחר גיל מסוים או במצבים בריאותיים ספציפיים. כיום, גם אנשים אשר סובלים מבעיות במפרקים או בגב, יכולים להיעזר במעלית הביתית וזאת בכדי למנוע מצב שבו כל עלייה או ירידה במדרגות מסבה להם כאב ומהווה משימה מאתגרת ביותר. התקנה של מעלית ביתית למעשה רלוונטית הן עבור דאגה לעתיד שלכם, הן כאשר יש בבית אדם שמוגבל באופן פיזי ומתקשה לעלות ולרדת במדרגות או שכלל לא יכול לעשות את זה. מעבר לכך, המעלית תסייע לכל בני הבית לנצל אל כל הקומות והמפלסים של הבית במלואם. כמובן שהתקנת מעלית ביתית יכולה להעלות את ערך הנכס שלכם ועל כן, אם אתם מעוניינים למכור את הבית שלכם במחיר גבוה יותר מכפי שהוא שווה בעתיד, אין ספק כי מעלית ביתית תסייע לכם לעשות זאת.

בדומה למעלית ביתית גם מעלון ביתי מהווה התקן הרמה, אך בשונה מהמעלית הביתית המעלונים מבוססים על טכנולוגיות שונות לצורך שינוע נוסעים. על פי רוב, מעלונים מתאימים לשינוע נוסעים לגבהים קטנים כגון: מספר מדרגות ועד לשתיים- שלוש קומות מקסימום. לרוב מעלונים אינם זקוקים לפיר על מנת להעלות ולהוריד את הנוסעים ולשם כך, נעשה שימוש בכיסא או משטח אשר פועלים בצורה אנכית או משופעת. מעלונים מסוגלים לשאת בין אדם אחד לשלושה אנשים וזאת בהתאם לסוג המעלון והם אינם בנויים לעמוד בעומסים כבדים, המעלית לעומתם יכולה להסיע כמות גדולה יותר של נוסעים. מעבר לכך, המעלונים נעים במהירות נמוכה יותר והם מוגבלים במרחקים שאליהם יכולים להגיע והם אינם בנויים לעמוד בתדירויות שימוש גבוהות. מעלון מתאים יותר כאשר יש אדם נכה בבית ועל כן, אם יש אדם נכה בביתכם, כדאי להתקין מעלון לנכים שיהיה גם פונקציונלי וגם איכותי.

 

כיצד לבחור חברה שתתקין מעלית בתוך הבית?

כפי שאינכם מתפשרים על מרכיבים אחרים בבניית הבית או בשיפוץ, ההמלצה היא לא להתפשר גם בכל הנוגע לבחירת המעלית הביתית והתקנתה. חשוב מאוד לבחור בחברה אמינה ומקצועית, אשר תותקן ברמה הגבוהה ביותר, תהיה בטיחותית ונוחה לשימוש וכן, תשתלב באופן הרמוני בחלל הבית. כדאי לוודא טרם בוחרים בחברה כי מדובר על חברה אמינה, שיש לה ותק בתחום התקנת מעליות, הסמכה לעסוק בתחום ולא מעט המלצות מלקוחות מרוצים. כאשר אין מקום בתוך הבית, ניתן להתייעץ עם החברה לגבי התקנת מעלית מחוץ לבית.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים