מדוע איזור קיסריה כה אטרקטיבי?

תוכן עניינים

קיסריה היא עיר בישראל השוכנת לחוף הים התיכון, מצפון לתל אביב ומדרום לחיפה. הוא נבנה בסביבות שנת 63 לפנה"ס על ידי הורדוס הגדול שקרא לו קיסריה לכבודו של קיסר אוגוסטוס, הקיסר הרומי דאז.

קיסריה יכולה לשמש כיעד אטרקטיבי למקום לקנות בו וילה. אך לפני שמחפשים וילות בקיסריה למכירה חשוב להכיר את סביבת המקום ואת יתרונות וחסרונות המקום על מנת למנוע מצב שאתם מחפשים נכס ועדיין לא בטוחים אם המקום הוא היעד המושלם בשבילכם.

 

אתרים תיירותיים בקיסריה

האמפיתיאטרון הרומי

אמפיתיאטרון קיסריה הוא אחד המאפיינים האייקוניים ביותר של העיר העתיקה. נבנה בסוף המאה ה-2, האמפיתיאטרון הרומי הזה נבנה במקור כדי להכיל עד 20,000 צופים. כיום, זהו יעד תיירותי פופולרי ושימש רקע לסרטים רבים.

האמפיתיאטרון שימש להופעות כמו קרבות גלדיאטורים, ציד בעלי חיים ודרמות. לתיאטרון היו שלוש מפלסים: המפלס התחתון הכיל 20,000 צופים בעוד ששתי הרמות העליונות החזיקו כל אחד 10,000 צופים. השורה העליונה נקראה "האלים" מכיוון ששורה זו הייתה כל כך גבוה עד שרק אלים יכלו לראות מה קרה שם.

גן לאומי קיסריה

גן לאומי קיסריה הוא גן לאומי משתרע על שטח של 885 דונם.

הפארק הוקם בשנת 1968 ונקרא על שם קיסריה מריטימה העתיקה, אשר נבנתה על ידי הורדוס הגדול בשנת 22 לפנה"ס. הגן הלאומי קיסריה מכיל מגוון בתי גידול הכוללים דיונות חול, חופים, לגונות, ביצות מלח ומנגרובים.

יש בו גם מספר אתרים ארכיאולוגיים ובהם חורבות מקיסריה העתיקה ומעכו הצלבנית.

מוזיאון ראלי בקיסריה

מוזיאון הראלי בקיסריה הוא מוזיאון המוקדש לתולדות הרכב ותפקידו בחברה. המוזיאון ממוקם בשטח גן לאומי קיסריה, שהוקם בשנת 1959. הפארק משתרע על שטח של כ-500 דונם עם מגוון גדול של חי וצומח. המוזיאון הוא חלק מהגן הלאומי קיסריה.

אקוודוקט

אמת המים בקיסריה הייתה אחת ממערכות אספקת המים הגדולות בעולם העתיק.

האמה התחילה מצפון לקיסריה מריתימה, באתר שנקרא עין גדי בו יש מעיינות טבעיים. אמת המים עברה כ-75 קילומטרים בקו ישר יחסית לירושלים, תוך ירידה של כ-200 מטר בלבד בגובה.

 

אטרקציות

גולף

גולף קיסריה תוכנן על ידי האדריכל המפורסם, רוברט טרנט ג'ונס ג'וניור, ונפתח ב-2003.

המסלול ממוקם על פני גבעות וכולל 18 גומות, כל אחד עם עיצוב ייחודי משלו. חור החתימה הוא מספר 15 שיש לו נקוב של 5,624 יארד והוא לוקח את השחקנים מעבר לים הקיסרי אל ירוק המשקיף על קו החוף.

מסעדות

קיימות מגוון מסעדות בקיסריה המציעות מאכלים ואווירות שונות. כך למשל יש את מסעדת "פישמן" המגישה פירות ים ויש לה פינת ישיבה חיצונית הפונה לים. ישנה גם "כשרות" המתמחה במטבח ישראלי מסורתי ויש בה מקומות ישיבה בפנים בלבד.

 

היתרונות בקיסריה

היתרונות בקיסריה די ברורים לכל מי שמבקר. העיר היא שילוב נפלא של ישן וחדש, כשהחורבות הרומיות העתיקות משתלבות בצורה חלקה עם מרכזי קניות מודרניים ומתחמי מגורים.

העיר מהווה גם מרכז לתרבות, המארח על בסיס שנתי את פסטיבל אמנויות קיסריה. פסטיבל ייחודי זה מציג אמנים מקומיים מכל הדיסציפלינות במגוון מסגרות, מגלריות ועד כיכרות ציבוריות, ממצוקי הים ועד לאתרים עתיקים אחרים, ומושך אליו אלפי מבקרים.

העיר ידועה גם בשם "עיר הבידור" מכיוון שהיא מארחת פעילויות תרבותיות רבות כמו קונצרטים, תיאטרון, סרטים ותערוכות. יש בו מגוון רחב של מרכזי פנאי כולל בריכות, מרכזי ספורט ואולמות קולנוע.

בקיסריה יש משהו לכולם: אמנות, תרבות, היסטוריה וקניות – לא פלא שיותר אנשים בוחרים לגור כאן משנה לשנה.

לסיום, לא לשכוח את קו החוף יפהפה עם שפע של חופים ונופים ציוריים הכולל טיילת ספורטיבית לרצים שבנינו.

 

סיכום

קיסריה מקום נפלא לחיות בו, עם שפע פעילויות אירועים, היסטוריה מפוארת ורצועת חוף מהממת. אם אתם מחפשים וילה למכירה בקיסריה, בהחלט שווה לשקול!

לפרסום כתבה, השאירו פרטים