לבחור את הנעל הנכונה לאירוע הנכון

תוכן עניינים

נקע בקרסול היא פציעה מאוד לא נעימה, אף שהיא לא בהכרח קשה, הרי שהיא יכולה לכאוב ולהגביל אותנו למשך תקופת זמן מסוימת. זו פציעה שכיחה שהרבה מאוד אנשים, צעירים ומבוגרים, מתמודדים איתה.

העניין הוא שהרבה פעמים אפשר להימנע ממנה. כל מה שצריך לעשות זה להשתמש בנעליים המתאימות לסיטואציה. לא פעם אנשים, מסיבות כאלה ואחרות, בוחרים להשתמש בנעליים לא מתאימות, מה שעלול לגרום כאמור לפציעה. זו הסיבה שבענפי ספורט רבים יש לספורטאים העוסקים בהם נעליים ספציפיות אותן הם אמורים לנעול. זו הסיבה שלכל אירוע, אנחנו נרצה לנעול נעליים מתאימות.

לפני שנסביר איך בוחרים את הנעל הנכונה ומה החשיבות של בחירה כזו, צריך להבין מה זה בדיוק נקע בקרסול ואיך הוא יכול להשפיע על התפקוד היומיומי שלנו. כאמור, מדובר בפציעה שכיחה והיא איננה מוגבלת לגיל ואפילו לא לפעילות מסוימת.

 

מה זה נקע בקרסול ואיך הוא נוצר?

נקע זו למעשה פגיעה שנוצרת סביב מפרק הקרסול. הפגיעה היא ברצועות שמייצבות אותו. היא מתרחשת בעיקר כשמבצעים תנועות סיבוביות חדות, לא צפויות. אז הרצועות נמתחות. בשלב מסוים, ייתכן מאוד שהרצועות לא יוכלו לעמוד במתיחה ואז ייגרם הנקע.

באופן טבעי, אנשים שעוסקים בפעילות גופנית (ספורטאים, רקדנים, זמרים, שחקנים וכדומה) חשופים יותר למקרים של נקע בקרסול. עם זאת, כל אחד עלול להתמודד עם סיטואציה כזו. בין אם זה במהלך הליכה, ריצה, קפיצה, נפילה או בכל מצב אחר שעלול לייצר תנועה סיבובית של הקרסול.

אפשר בקלות רבה להרגיש בדבר. מי שחווה נקע, ירגיש תחושת כאב, בתנועה ובמנוחה, הקרסול שלו יתנפח, והאזור יהיה רגיש. יהיה לו מאוד קשה ללכת ואפילו לעמוד בצורה יציבה.

 

איך נעליים קשורות לכך?

אחת הסיבות בגינן אנשים מתמודדים עם נקע בקרסול הוא שימוש בנעליים לא נכונות. אנשים שמשחקים כדורגל (חובנני) ומשתמשים בנעליים שאינן מתאימות לכך, אנשים שבוחרים לרוץ עם נעלי הליכה או נעליים אחרות שאינן מיועדות לריצה, או אפילו במקרים בהם יוצאים לאירוע שנערך במשטח מסוים ומשתמשים בנעליים לא מתאימות עבורו. אפשר גם שהנעל לא תתאים מבחינת תנאי מזג אוויר. זה נכון בוודאי בחורף כשהמשטחים חלקים מהגשם.

הנעל אמורה לספק תמיכה לרגל ובפרט לקרסול ולספק הגנה, בין אם זה בתנועה ובין אם זה בעמידה, אך בפרט במקרים של ריצה, קפיצה, ניתור או מקרים אחרים. אם הנעל לא מספקת את התמיכה המתאימה, אזי שאפשר בקלות לסובב את הקרסול באופן שיפגע בו.

לכן, לפני שיוצאים לבצע פעילות מסוימות, חשוב לבחור את הנעליים המתאימות, בשביל לקבל את התמיכה המתאימה ולהגן על האזור. חשוב להקפיד שכף הרגל תונח בצורה נכונה בתוך הנעל ויהיה ניתן לבצע תנועות בצורה בטוחה ומוגנת.

נעל עקב

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
נעל עקב