כל מה שצריך לדעת על התכווצות שרירים ברגליים

תוכן עניינים

רבים מאיתנו סובלים מתופעה של התכווצות שרירים, ופעמים רבות זה תוקף אותנו באמצע הלילה כאשר התכווצות שרירים ברגליים מעירה אותנו בכאב. במאמר הזה אנחנו נבין בדיוק מה גורם לתופעה הזאת, איך אפשר להילחם בה.

מה גורם להתכווצויות שרירים?

ישנם מספר גורמים להתכווצויות שרירים באופן כללי, וזה נכון גם לרגליים. בדרך כלל זה עלול לקרות בגלל עומס יתר על השריר, בגלל חוסר בנוזלים, מתיחה של השריר או הימצאות בתנוחה מאומצת לזמן ארוך.

בדרך כלל מדובר בתופעה לא מזיקה, אך אם אתם סובלים מהתכווצויות שרירים חוזרות ונשנות, ייתכן כי התופעה מצביעה על בעיה רפואית אחרת, כגון בעיות בזרימת הדם לרגליים, דחיסה של העצבים שנמצאים בחוט השדרה המותני ומחסור במינרלים. 

ישנם מקרים שבהם ההתכווצויות אינן אלא סימפטום שמעיד על מצב רפואי אחר, כגון מחלות בכליות, בעיות בתפקוד בלוטת התריס, הפרעות במערכת העצבים או הפרעות הורמונליות, סוכרת או סוכר נמוך בדם, אנמיה, ועוד. 

תזונה לטיפול בהתכווצויות שרירים

התזונה שלנו יכולה להשפיע מאוד על התופעה, ולכן כדאי לשים לב טוב למה שאנחנו אוכלים. יש דברים שמומלץ להימנע מהם כדי למנוע או לצמצם התכווצויות שרירים, ויש מאכלים שכדאי לאכול כדי לעשות זאת. 

אם שאלתם את עצמם מה אסור לאכול כשיש התכווצות שרירים ברגליים, כדאי לכם לדעת שמאכלים שעלולים לגרום לדלקות יכולים להגביר את התכווצויות השרירים. בנוסף, פחמימות פשוטות, בשר אדום, מזונות עם הרבה סוכר או מזונות עם הרבה מלחים עלולים להוביל גם הם להתכווצויות שרירים. 

האם יש קשר בין התכווצויות שרירים להריון?

לא מעט נשים בהריון מתמודדות עם תופעה של התכווצויות שרירים ברגל. בדרך כלל, התופעה הזאת מתרחשת בשליש השלישי להריון. בדרך כלל מדובר בהתכווצויות רגילות, אך ישנם מקרים שבהם הכאבים עשויים להימשך שעות רבות. 

חלק מהנשים שסובלות מכך מגיעות למצב שבו הן אינן יכולות ללכת בצורה שמשחררת את השרירים התפוסים. במצבים כאלה, מומלץ לפנות לרופא על מנת לקבל טיפול רפואי מתאים שיכול לצמצם את התופעה, או להעלים אותה לגמרי. 

בדרך כלל, תזונה נכונה בשילוב של פעילות גופנית ומתיחות לשרירים יכולים למנוע את הכאבים שנובעים מהתכווצות שרירים, או לכל הפחות לצמצם את התופעה הזאת. יחד עם זאת, אם אתם מתמודדים עם התכווצויות שרירים חוזרות ונשנות, מומלץ לפנות לקבלת טיפול רפואי מתאים, על מנת להחזיר להפחית את התופעה ולאפשר לכם ליהנות מלילות ללא שרירים תפוסים. 

מה לעשות אם נתפס לי השריר?

כאשר נתפס שריר, יש לנסות לשחרר אותו בכמה שלבים. השלב הראשון הוא להזיז את האיבר התפוס בכל מיני כיוונים וזוויות. לאחר מכן, מומלץ למתוח את השריר על ידי תנועה מנוגדת למקום הכיווץ. 

כך לדוגמא, אם נתפס לכם שריר התאומים ברגל, יש להזיז את כף הרגל בתנועות מעגליות עד כמה שאפשר, ולאחר מכן לעשות "פלקס" ולקרב את אצבעות הרגליים לכיוון הבטן כאשר הרגל ישרה. 

לפרסום כתבה, השאירו פרטים