כיצד להגדיל את ההכנסות בגיל השלישי?

תוכן עניינים

ככל שאנו מתבגרים, חשוב לנו לשקול את עתידנו הפיננסי ולתכנן את כלל ההכנסות שיהיו לנו בגיל הפרישה ממעגל העבודה.

עבור קשישים רבים, ביטוח לאומי ופנסיה עשויים שלא להספיק לכיסוי ההוצאות, ומציאת דרכים להגדלת ההכנסה היא חיונית. במאמר זה, נחקור כמה אסטרטגיות להגדלת ההכנסה מהפנסיה.

 

מקסום קצבאות הביטוח הלאומי

אחת הדרכים להגדיל את ההכנסה מהפנסיה היא למקסם את קצבאות הביטוח הלאומי. על ידי דחיית פרישה והמתנה עד הגיל המתאים לתביעת ביטוח לאומי, קשישים יכולים לקבל קצבה חודשית גבוהה יותר. בנוסף, אם אתה נשוי, חשוב לשקול הטבות זוגיות ושאירים, שיכולות לספק הכנסה נוספת.

 

השקיעו בנדל"ן

השקעה בנדל"ן יכולה להיות דרך חכמה לייצר הכנסה בפנסיה. נכסים להשכרה יכולים לספק תזרים קבוע של הכנסה מדמי שכירות, ובמקביל לאפשר לקשישים להגדיל את ההון העצמי בנכס. לחילופין, קשישים יכולים לשקול למכור את ביתם ולהשתמש בהכנסות להשקעה בנכס אחר שמניב תשואה גבוהה יותר.

 

משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא סוג של הלוואת הון על חשבון הדירה המאפשרת לקשישים מעל גיל 62 להמיר חלק מההון העצמי שלהם במזומן. ההלוואה לא מוחזרת עד שהלווה עוזב את הבית או נפטר. זו יכולה להיות אופציה מצוינת עבור קשישים שצברו הון עצמי משמעותי בבתיהם אך ייתכן שאין להם מספיק תזרים מזומנים לעמוד בהוצאות היומיומיות שלהם.

 

ירושה עצמית

מודל ירושה עצמית מציע לבני הגיל השלישי אפשרות למכור את הבית שלהם, מבלי לעזוב אותו. דהיינו למכור את דירת המגורים שלהם לפי השוויה שלה כדירה תפוסה ולהמשיך לגור בה עד 120. במצב זה ניתן לקבל סכום כסף גדול, ללא שינוי במקום המגורים וללא הלוואות או התחייבויות נוספות.

 

החזרי מס מעל גיל 60

לא הרבה יודעים שקיימת אפשרות חוקית לבצע הליך שנקרא פריסת מס שבח, בו ניתן למעשה להפחית את מס השבח ששולם לאחר מכירה של נכס מקרקעין בישראל כמו דירה חנות או מחסן. החזרי מס שבח עשויים להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים.

 

השקיעו במניות משלמות דיבידנד

השקעה במניות משלמות דיבידנד יכולה להיות דרך חכמה לייצר הכנסה פסיבית בפרישה. מניות משלמות דיבידנד מספקות זרם הכנסה קבוע, ולחברות רבות יש היסטוריה של הגדלת הדיבידנדים שלהן לאורך זמן. קשישים יכולים לשקול השקעה בקרן נאמנות משלמת דיבידנד או בקרן נסחרת בבורסה על מנת לגוון את תיק ההשקעות שלהם.

 

עבודה במשרה חלקית

עבור חלק מהקשישים, עבודה במשרה חלקית יכולה להיות דרך מצוינת להשלים את ההכנסה מהפנסיה. זה יכול לכלול עבודת ייעוץ, עבודה עצמאית או משרה חלקית בתחום של עניין. בנוסף, עבודה במשרה חלקית יכולה לספק קשרים חברתיים ותחושת מטרה.

 

לסיכום

הגדלת הכנסות בפנסיה היא שיקול חשוב לקשישים, בייחוד במדינת ישראל בשנת 2022 כאשר קיימת עליית מחירים שלא עוצרת.

על ידי מקסום הטבות הביטוח הלאומי, השקעה בנדל"ן או מניות משלמות דיבידנד, משכנתא הפוכה או ירושה עצמית, עבודה במשרה חלקית ועוד – קשישים יוכלו להבטיח לעצמם עתיד פיננסי יציב יותר.

חשוב להתייעץ עם יועץ פיננסי כדי לקבוע את האסטרטגיות הטובות ביותר עבור המצב האישי שלך.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים