כאבים בכתף- ממה הם נגרמים וכיצד מטפלים?

תוכן עניינים

הכתפיים מהוות איבר חשוב מאוד בגוף שלנו. לעיתים אנשים סובלים מכאבי כתפיים אשר יכולים להופיע באזורים שונים של הכתף. הכאבים הללו למעשה מאותתים על סוגי בעיות שונות אשר דורשות טיפול. חשוב מאוד לדעת כי בכדי להבין כיצד לטפל בכאבי כתפיים, יש לגשת לרופא אשר יבחן את המצב ויפנה לאורתופד במקרה הצורך, בכדי שיעניק אבחון מדויק יותר ובהתאם לזה טיפול מתאים. אין ספק כי כאבי כתפיים יכולים להשפיע על איכות החיים של כל אדם באופן מהותי ועל כן, בהחלט לא כדי לזלזל אם מופיעים לכם כאבים בכתף ויש לפנות לצורך קבלת עזרה.

 

מבנה הכתף

חגורת הכתף מורכבת מ3 עצמות: עצם הזרוע, עצם הבריח ועצם השכמה. לעצמות הללו מתחברים למעשה שרירי הכתף, רצועות וגידים. מפרק הכתף הוא מפרק מורכב ויש לו טווחי תנועה גדולים מאוד ועל כן הוא חשוף יותר לפציעות. כאבים בכתף יכולים לנבוע ממקורות שונים במבנה הכתף וחשוב לדייק באיתור המקור שממנו מגיעים הכאבים וזאת בכדי להציע טיפול הולם לבעיה. ישנם אנשים אשר מזניחים כאבים שהם חווים בכתף בשל העובדה שהם בטוחים כי מדובר על כאבים זניחים שיעברו להם תוך כמה ימים. אולם, חשוב מאוד לדעת כי כאבי כתפיים שלא מטופלים יכולים להחמיר ועל כן, חשוב לפנות לאבחון ולקבל טיפול.

 

מהם גורמי הסיכון לכאבים בכתף?

ישנם גורמי סיכון שונים לכאבים בכתף, כך לדוגמא: נפילות וחבלות טראומתיות לרבות שברים, פריקות וקרעים, עומסים על הכתפיים אשר נגרמים כתוצאה מאורח חיים לרבות עבודה או אימון גופני, שינויים ניווניים של הגיל ועוד. הבעיות השכיחות ביותר בחגורת הכתף הם: בעיות בגידים אשר נובעות מקרעים חלקיים או מלאים או הסתיידויות באחד או יותר מגידי השרוול המסובב, בעיות מפרקיות אשר בקרב צעירים באים לידי ביטוי בסחוס היקפי המפרק ואצל מבוגרים לעומת זאת מדובר על תהליכים ניווניים במפרק עצמו, שברים אשר יכולים להיות בכל אחת מהעצמות אשר שייכות לחגורת הכתף, בעיות יציבות כמו פריקה של הכתף או פריקות חוזרות, כתף קפואה שמהווה הגבלה משמעותית בתנועת מפר הכתף כאשר ברוב המקרים הרקע להתחלת הבעיה לא ידוע. חשוב להבין כי כל אחת מהבעיות הללו יכולה להגביל את התנועה של הכתף, לפגוע בתפקוד של האדם ולגרום לכאב.

 

כיצד מטפלים בכאב בכתף?

אחת השיטות היעילות ביותר לטיפול בכאבים בכתף ממקורות שונים בחגורת הכתף הוא טיפול פיזיותרפיה לכתף. טיפול זה מסייע לכתף לחזור לתפקוד המרבי של בכך שהוא משפר את טווחי התנועה של הכתף, מחזק את השרירים ומסייע ליציבות מפרקית. הטיפול מתחיל כבר בשלב האקוטי של הכאבים שכן יש חשיבות גדולה להשיג טווחי תנועה מלאים למפרק הכתף, בשלב זה המטפל ינחה את המטופל כיצד להפחית את הכאב וכן כיצד להימנע מהחמרה שלו באמצעות תרגול מתאים. בשלב השני יהיו תרגילים הרלוונטיים לחיזוק ולשיפור התנועה. התמדה בתרגול המדובר בהתאם להוראות הפיזיותרפיסט, יכולות לשפר את התפקוד ולהפחית באופן מהותי את רמת הכאב.

אם אתם מחפשים את המקום הטוב ביותר עבור פיזיותרפיה, כדאי שתכירו את: אסטריקס פיזיותרפיה – מכון פיזיותרפיה.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים