איך בוחרים מכשור רפואי ביתי

תוכן עניינים

מצבים בריאותיים שונים בחיינו מחייבים אותנו לרכוש ציוד רפואי ביתי. אלה יכולים להיות מצבים בריאותיים זמניים או קבועים, אך דבר אחד אינו משתנה – כאשר מדובר על הבריאות שלנו, לא כדאי להתפשר כלל. בכתבה זו ננסה לעשות סדר בתחום הציוד הרפואי, נדבר על המכשירים הנפוצים והחשובים ביותר בתחום זה כמו לדוגמה מחוללי חמצן ניידים וגם על מה צריך לשים לב כאשר רוכשים את הציוד. 

 

איזה ציוד ביתי רפואי ניתן לרכוש? 

כאשר מדברים על ציוד רפואי ביתי מתכוונים לעולם ומלואו. למרבה הצער, החיים יכולים לזמן לנו אין ספור מצבים רפואיים עמם נצטרך להתמודד, והציוד הרפואי אותו נרכוש אמור לסייע לנו לעשות זאת יותר בנוחות. אמנם מדובר על נוחות אך לא רק, הציוד נועד כדי לשמור על איכות חיינו, על בריאותנו לטווח הארוך כמו הקצר. 

הציוד יכול לכלול מכשירים ייחודיים המסייעים בחיי היום יום כמו מחולל חמצן נייד והם יכולים להיות מכשירים המסייעים למעקב בריאותי. כיום ניתן לרכוש לבית מדי לחץ דם, מכשירי לייזר רך, מדי סוכר ושומן, מד סטורציה, מכשור לטיפול בטחורים, לטיפול בדיכאון וחרדה וציוד אורתופדי. יש גם מגוון רחב של ציוד לבריאות האישה, להריון ולידה וציוד רפואי לחירום. 

 

מחוללי חמצן ניידים ומוצריו הנלווים

אחד המוצרים המבוקשים ביותר לשימוש ביתי הוא מחולל חמצן נייד ולא בכדי. אנשים שסובלים מדום נשימה בלילה או מקושי באיזון החמצן בדם ומכשירים כמו מחוללי חמצן ניידים מהווים עבורם את ההבדל בין חיים תקינים וסדירים ובין שעבוד לבית ולמצבם הבריאותי. תפקידו של מחולל חמצן נייד הוא לסייע במצב בו קיימת מחלה נשימתית, לא מדובר על מכונת הנשמה, אלא על כלי עזר המסייע לחמצן להגיע לריאות. 

מחוללי חמצן ניידים מסייעים למנוע דום נשימה חסימתי בלילות, תופעה ממנה סובלים אנשים רבים. מחולל החמצן מבטיח את אספקת החמצן הסדירה לגוף תוך איסוף האוויר מהסביבה, המעבר שלו בפילטרים עם סיב אשר שומר על החמצן נקי, ולבסוף ויסות הזרימה לגוף על פי הגדרות מראש של הרופא. מחוללי חמצן ניידים יכולים לשנות את איכות חייו של המטופלים תוך שימור על מצבם הבריאותי הקיים, שיפור בשינה וניידות מוחלטת, את המכשיר אפשר אפילו לקחת לחו"ל. 

 

בחירת הציוד הרפואי 

כאשר מתעתדים לרכוש ציוד רפואי כדאי לבחון מספר פרמטרים. הראשון הוא בחירה בחברה אמינה ובעלת שם אשר מחזיקה בכל האישורים הנדרשים למכירת הציוד. מומלץ לבחור בחברה שיכולה לספק את כל המוצרים הנלווים לציוד אותו רוכשים. לדוגמה, אם רוכשים מחולל חמצן נייד כדאי לוודא שהחברה גם מספקת מסכות שמתאימות למכשיר, ואם ניתן במחיר לקוח של החברה מה טוב. כדאי לבחור בחברה לה יש יכולת לספק את המכשור הרפואי במהירות. 

דוגמה טובה תהיה עבור מכשיר החמצן, אם יש צורך להחליף מסכה בהקדם, רצוי שהמשלוחים יהיו תואמים את הדחיפות. בדרך כלל חברות בתחום זה יספקו את הציוד בתוך יממה אחת. שני נושאים נוספים ולא פחות חשובים הם האחריות עבור הציור הרפואי והדרכה כיצד יש להפעיל את המכשור. רצוי שתהיה הדרכה מהירה וכמובן אחריות על הציוד.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים